Pravidla internetového obchodu

Obchodní podmínky internetového obchodu POPTIME stanovující mimo jiné pravidla uzavírání smluv prostřednictvím Obchodu a obsahující nejdůležitější informace o Prodávajícím, Obchodu a o právech Spotřebitele

OBSAH

  • 1 Definice
  • 2 Kontakt s Prodávajícím
  • 3 Technické požadavky
  • 4 Nákupy v Obchodu
  • 5 Platby
  • 6 Realizace objednávky
  • 7 Právo na odstoupení od smlouvy
  • 8 Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy
  • 9 Reklamace
  • 10 Osobní údaje
  • 11 Výhrady Příloha č. 1: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy

§ 1 DEFINICE

Pracovní dny – dny od pondělí do pátku s výjimkou státem uznaných svátků v Polsku.

Občanský zákoník – zákon ze dne 23. dubna 1964, Občanský zákoník.

Spotřebitel – spotřebitel ve smyslu ustanovení Občanského zákoníku.

Účet – bezplatná funkce Obchodu (služba poskytovaná elektronicky), která je upravena samostatnými podmínkami a umožňuje každému uživateli Obchodu založit si svůj individuální účet.

Kupující – každá osoba nakupující v Obchodu.

Zvýhodněný kupující – Kupující, který je Spotřebitelem nebo Zvýhodněným podnikatelem. Zvýhodněný podnikatel – fyzická osoba uzavírající s Prodávajícím smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, která však nemá pro tuto činnost profesní charakter.

Podmínky – tento dokument.

Obchod – internetový obchod POPTIME provozovaný Prodávajícím na adrese https://sklep.poptime.pl. Prodávající – "POP TIME" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ se sídlem na adrese ul. Konarowa 5, 03-684 Varšava, zapsaná v Národním soudním rejstříku vedeném Okresním soudem pro hl. město Varšava ve Varšavě, XIV. obchodním oddělením Národního soudního rejstříku, pod číslem KRS 0000080628, NIP 5471951559, REGON 07274415000000, základní kapitál 50 000,00 PLN.

Zákon o právech spotřebitelů – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů

§ 2 KONTAKT S PRODÁVAJÍCÍM

Poštovní adresa: ul. Konarowa 5, 03-684 Varšava E-mail: sklep@poptime.pl Telefon: +48 533 300 465

§ 3 TECHNICKÉ POŽADAVKY

Pro správné fungování Obchodu je nutné:

  • zařízení s připojením k internetu,
  • webový prohlížeč podporující JavaScript a cookies. Pro zadání objednávky je kromě výše uvedených požadavků nutná aktivní e-mailová adresa

§ 4 NÁKUPY V OBCHODU

Ceny produktů uvedené v Obchodu jsou konečné ceny produktů. Prodávající upozorňuje, že celková cena objednávky zahrnuje cenu produktu a případné náklady na doručení, pokud jsou účtovány. Vybraný produkt je třeba přidat do košíku v Obchodu. Následně Kupující vybere způsob doručení a platby a poskytne údaje nezbytné k vyřízení objednávky. Objednávka je zadána v okamžiku potvrzení jejího obsahu a přijetí Podmínek Kupujícím. Zadání objednávky je rovnocenné s uzavřením smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím. Kupující se může registrovat (založit Účet) nebo nakupovat bez registrace zadáváním údajů při každé objednávce.

§ 5 PLATBY

Za objednávku lze zaplatit:

  • běžným bankovním převodem na účet Prodávajícího;
  • platební kartou:
    • Visa
    • Visa Electron
    • MasterCard
    • MasterCard Electronic
    • Maestro
  • prostřednictvím platební brány:
    • Blue Media
    • dotpay
    • PayPal
    • PayU
    • Przelewy24
  • na dobírku – kartou nebo hotově při doručení zboží Kupujícímu.

V případě platby přes Blue Media je poskytovatelem platebních služeb Blue Media S.A. Při platbě předem je třeba objednávku uhradit do 7 pracovních dnů od jejího zadání. Prodávající upozorňuje, že pokud se pole pro zadání platebních údajů zobrazí přímo po zadání objednávky, je třeba platbu provést ihned. Zadáním objednávky Kupující souhlasí s vystavováním elektronických faktur. Tento souhlas může být kdykoli odvolán.

 

 § 6 REALIZACE OBJEDNÁVKY

  • Lhůta pro realizaci objednávky je uvedena v Obchodě.
    V případě, že Kupující zvolil platbu předem za objednávku, Prodávající přistoupí k realizaci objednávky po jejím uhrazení.
    V případě, že Kupující v rámci jedné objednávky zakoupil produkty s různými lhůtami realizace, bude objednávka realizována ve lhůtě odpovídající produktu s nejdelší lhůtou realizace.
    Zboží je doručováno výhradně na území České republiky.
    Produkty zakoupené v Obchodě jsou doručovány prostřednictvím kurýrní společnosti.
    Kupující si může zboží vyzvednout osobně v sídle firmy během její otevírací doby.
    V případě, že si Kupující zvolil osobní odběr, bude zboží připraveno k vyzvednutí ve lhůtě stanovené pro realizaci objednávky.

 

§7 PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  • Zvýhodněný Kupující má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím prostřednictvím Obchodu, s výhradou ustanovení § 8 Pravidel, ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu.
    Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí uplynutím 14 dnů ode dne:
  • kdy zvýhodněný Kupující převzal zboží nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce a určená zvýhodněným Kupujícím převzala zboží;
  • kdy zvýhodněný Kupující převzal poslední zboží, část nebo položku, nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce a určená zvýhodněným Kupujícím převzala poslední zboží, část nebo položku, v případě smlouvy týkající se více druhů zboží dodávaných samostatně, po částech nebo v sériích.

Aby mohl zvýhodněný Kupující využít práva na odstoupení od smlouvy, musí o svém rozhodnutí informovat Prodávajícího pomocí údajů uvedených v § 2 Pravidel, formou jednoznačného prohlášení (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem).
Zvýhodněný Kupující může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy uvedený na konci Pravidel, není to však povinné.
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, aby zvýhodněný Kupující zaslal informaci o využití práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.

DŮSLEDKY ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
V případě odstoupení od uzavřené smlouvy Prodávající vrátí zvýhodněnému Kupujícímu všechny přijaté platby, včetně nákladů na doručení zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu doručení, který není nejlevnějším běžným způsobem doručení nabízeným Prodávajícím), neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy byl Prodávající informován o rozhodnutí zvýhodněného Kupujícího odstoupit od smlouvy.
Vrácení platby bude provedeno stejným způsobem platby, jaký zvýhodněný Kupující použil při původní transakci, pokud se strany nedohodnou jinak. V každém případě nebude zvýhodněnému Kupujícímu účtován žádný poplatek za tento způsob vrácení peněz.
Pokud Prodávající nenavrhl, že si zboží od zvýhodněného Kupujícího sám vyzvedne, může zadržet vrácení platby, dokud zboží neobdrží nebo dokud mu nebude předložen důkaz o jeho odeslání – podle toho, co nastane dříve.
Prodávající žádá o vrácení zboží na adresu: ul. Konarowa 5, 03-684 Warszawa, bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy zvýhodněný Kupující informoval Prodávajícího o odstoupení od smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud je zboží odesláno před jejím uplynutím.
Zvýhodněný Kupující nese přímé náklady na vrácení zboží.
Zvýhodněný Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží vyplývající z nakládání se zbožím jiným způsobem, než bylo nutné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
Pokud zboží vzhledem ke své povaze nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou, zvýhodněný Kupující ponese rovněž přímé náklady na jeho vrácení. O odhadované výši těchto nákladů bude zvýhodněný Kupující informován Prodávajícím v popisu zboží v Obchodě nebo během procesu objednávky.
V případě, že je nutné vrátit prostředky za transakci provedenou zvýhodněným Kupujícím platební kartou, Prodávající provede vrácení na bankovní účet spojený s touto platební kartou.

§ 8 VÝJIMKY Z PRÁVA ODSTOUPIT OD SMLOUVY

  • Právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, uvedené v § 7 Pravidel, se nevztahuje na smlouvy:
  • jejichž předmětem je zboží, které nebylo předem vyrobeno a které bylo vyrobeno podle specifikací zvýhodněného Kupujícího nebo slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb;
  • jejichž předmětem je zboží podléhající rychlé zkáze nebo s krátkou dobou trvanlivosti;
  • jejichž předmětem je zboží dodávané v zapečetěném obalu, které po otevření z hygienických nebo zdravotních důvodů nelze vrátit, pokud byl obal po dodání otevřen;
  • jejichž předmětem je zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně smícháno s jinými věcmi;
  • jejichž předmětem jsou zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen;
  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném;
  • u kterých cena nebo odměna závisí na výkyvech finančního trhu, které nemůže Prodávající ovlivnit, a které mohou nastat během lhůty pro odstoupení od smlouvy.

 § 9 REKLAMACE

  • I OBECNÁ USTANOVENÍ
    Prodávající odpovídá vůči zvýhodněnému Kupujícímu za soulad plnění se smlouvou v souladu s obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem o ochraně spotřebitele.
    Prodávající žádá, aby reklamace byly zasílány na poštovní nebo elektronickou adresu uvedenou v § 2 Pravidel.
    Pokud je k produktu poskytována záruka, informace o ní a jejích podmínkách je dostupná v Obchodě.
    Reklamace týkající se fungování Obchodu je třeba zaslat na e-mail uvedený v § 2 Pravidel.
    Prodávající odpoví na reklamaci do 14 dnů od jejího obdržení.

 

II ZVÝHODNĚNÍ KUPUJÍCÍ
Zboží
V případě nesouladu zboží se smlouvou má zvýhodněný Kupující práva uvedená v kapitole 5a zákona o ochraně spotřebitele.
Prodávající odpovídá za nesoulad zboží se smlouvou, který existoval v době jeho dodání a projevil se do dvou let od tohoto okamžiku, pokud není doba použitelnosti zboží určená Prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem delší.
Podle zákona o ochraně spotřebitele může zvýhodněný Kupující požadovat:

  • výměnu zboží,
  • opravu zboží.

Kromě toho může zvýhodněný Kupující učinit prohlášení o:

  • snížení ceny,
  • odstoupení od smlouvy,

v případě, že:

  • Prodávající odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou podle čl. 43d odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele;
  • Prodávající neuvedl zboží do souladu se smlouvou podle čl. 43d odst. 4–6 zákona o ochraně spotřebitele;
  • nesoulad zboží se smlouvou přetrvává, ačkoliv se Prodávající pokusil zboží uvést do souladu se smlouvou;
  • nesoulad zboží se smlouvou je natolik podstatný, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy bez předchozího použití prostředků ochrany uvedených v čl. 43d zákona o ochraně spotřebitele;
  • ze sdělení Prodávajícího nebo z okolností jasně vyplývá, že zboží neuvede do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě nebo bez značných obtíží pro zvýhodněného Kupujícího.

V případě zboží určeného k opravě nebo výměně je zvýhodněný Kupující povinen toto zboží zpřístupnit Prodávajícímu. Prodávající jej převezme na vlastní náklady.
Zvýhodněný Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nevýznamný.
V případě odstoupení od smlouvy podle této části (týkající se zboží) zvýhodněný Kupující neprodleně vrátí zboží Prodávajícímu na jeho náklady na adresu: ul. Konarowa 5, 03-684 Varšava. Prodávající vrátí zvýhodněnému Kupujícímu cenu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení zboží nebo důkazu o jeho odeslání.
Prodávající vrátí zvýhodněnému Kupujícímu částky odpovídající snížení ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení o snížení ceny.

Mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a řešení sporů
V případě, že reklamace nevede k výsledku očekávanému Spotřebitelem, může Spotřebitel využít zejména:

 

III KUPUJÍCÍ JINÍ NEŽ ZVÝHODNĚNÍ KUPUJÍCÍ
V případě vady zboží má Kupující jiný než zvýhodněný Kupující možnost reklamovat vadné zboží na základě zákonné záruky podle občanského zákoníku.
Podle občanského zákoníku Kupující, který je podnikatelem a není zvýhodněným podnikatelem, ztrácí práva z vad, pokud zboží nezkontroloval v době a způsobem obvyklým u takového zboží a bezodkladně neoznámil Prodávajícímu vadu, a pokud se vada projeví později – pokud ji bezodkladně neoznámil po jejím zjištění. Pro dodržení lhůty stačí zaslat oznámení o vadě před jejím uplynutím.
Při uplatňování zákonné záruky může Kupující jiný než zvýhodněný Kupující podle občanského zákoníku:

  • učinit prohlášení o snížení ceny,
  • při podstatné vadě – učinit prohlášení o odstoupení od smlouvy,
  • požadovat výměnu zboží za bezvadné,
  • požadovat odstranění vady.
    Pokud se ukáže, že k vyřízení reklamace je nutné doručit vadné zboží Prodávajícímu, je Kupující jiný než zvýhodněný Kupující povinen doručit jej na adresu: ul. Konarowa 5, 03-684 Varšava.
    Pro vyloučení pochybností Prodávající upozorňuje, že na odpovědnost vůči Kupujícímu jinému než zvýhodněný Kupující v souvislosti s reklamacemi se vztahuje ustanovení § 11 odst. 5.

§ 10 OSOBNÍ ÚDAJE
Správcem osobních údajů poskytnutých Kupujícím při používání Obchodu je Prodávající. Podrobné informace o zpracování osobních údajů Prodávajícím – včetně dalších účelů a právních základů zpracování, jakož i o příjemcích údajů – jsou uvedeny v Politice ochrany soukromí dostupné v Obchodě, v souladu se zásadou transparentnosti stanovenou v obecném nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně osobních údajů – „GDPR“.

Účelem zpracování údajů Kupujícího Prodávajícím, které byly poskytnuty v souvislosti s nákupy v Obchodě, je realizace objednávek. Právním základem pro zpracování osobních údajů je:

  • smlouva nebo kroky prováděné na žádost Kupujícího směřující k jejímu uzavření (čl. 6 odst. 1 písm. b GDPR),
  • právní povinnost Prodávajícího týkající se účetnictví (čl. 6 odst. 1 písm. c GDPR), a
  • oprávněný zájem Prodávajícího spočívající ve zpracování údajů za účelem stanovení, uplatňování nebo obhajoby případných nároků (čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR).

Poskytnutí údajů Kupujícím je dobrovolné, avšak nezbytné pro uzavření smlouvy. Neposkytnutí údajů znemožní uzavření smlouvy v Obchodě.

Údaje Kupujícího poskytnuté v souvislosti s nákupy v Obchodě budou zpracovávány do doby, kdy:

  • přestane platit smlouva uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím;
  • na Prodávajícího přestane dopadat právní povinnost týkající se zpracování údajů Kupujícího;
  • zanikne možnost uplatňování nároků Kupujícím nebo Prodávajícím v souvislosti se smlouvou uzavřenou prostřednictvím Obchodu;
  • bude uznána námitka Kupujícího proti zpracování jeho osobních údajů – pokud právním základem pro zpracování byl oprávněný zájem Prodávajícího –
    v závislosti na tom, co nastane později a co je v daném případě relevantní.

Kupující má právo požadovat:

  • přístup ke svým osobním údajům,
  • jejich opravu,
  • výmaz,
  • omezení zpracování,
  • přenositelnost údajů k jinému správci,
    a také právo:
  • kdykoli vznést námitku proti zpracování údajů z důvodů souvisejících s jeho konkrétní situací – proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, na základě čl. 6 odst. 1 písm. f GDPR (tj. na oprávněném zájmu realizovaném Prodávajícím).

Pro uplatnění svých práv by se Kupující měl obrátit na Prodávajícího prostřednictvím údajů uvedených v § 2 Pravidel.

Pokud se Kupující domnívá, že jeho údaje jsou zpracovávány nezákonně, může podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

 

§ 11 USTANOVENÍ A VÝHRADY
Kupující nesmí poskytovat obsah, který je protiprávní.
Každá jednotlivá objednávka podaná v Obchodě představuje samostatnou smlouvu a vyžaduje samostatné přijetí Pravidel. Smlouva se uzavírá na dobu určitou a za účelem realizace dané objednávky.
Smlouvy uzavřené na základě Pravidel se uzavírají v polském jazyce.
V případě případného sporu s Kupujícím, který není zvýhodněným Kupujícím, je příslušným soudem soud příslušný podle sídla Prodávajícího.
Veškerá odpovědnost Prodávajícího vůči Kupujícímu, který není zvýhodněným Kupujícím, ze smlouvy je – v mezích povolených zákonem – omezena na částku odpovídající objednávce, na jejímž základě byla smlouva uzavřena, a na dobu jednoho roku od jejího uzavření.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl